Architects: Killa Design
Location: Dubai - United Arab Emirates
Lead Architects: Ben Piper, Nedal Machou, Hatem AlKhafaji
Area: 250.0 m2
Project Year: 2016
Photographs: WAM, Tommaso Calistri, Nedal Machou
Manufacturers: BASF
مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان "بلوک نویسنده"
شرکت طراحی Killa، نخستین دفتر کاملا کاربردی چاپ سه بعدی دائمی جهان و واقع در دبی است. ساختمان دفتر کار آینده، اولین ساختمان اداری ساخته شده به صورت چاپ سه بعدی در جهان است و در حال حاضر خانه ای برای بنیاد آینده دبی و همچنین فضای نمایشگاه و انکوباتور برای فناوری های آینده در حال ظهور در منطقه فعالیت می کند. این ابتکار عمل به عنوان بخشی از یک استراتژی چاپ سه بعدی دبی است که در همان سال راه اندازی شد، که بر توسعه چاپ سه بعدی برای بهبود زندگی مردم در ساخت و ساز و بخش های پزشکی تمرکز دارد.
کل ساختار این ساختمان اداری با استفاده از تکنیک چاپ "بتن" افزودنی با استفاده از چاپگر 3 بعدی 20 فوت، با طول 120 فوت و عرض 40 فوت ساخته شد. این پرینتر، یک بازوی اتوماتیک رباتیک برای پیاده سازی فرآیند چاپ است که 17 روز به طول انجامید و در دو روز در محل نصب شد. کار بعدی در زمینه خدمات ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی ، اجرای دکوراسیون داخلی و چشم انداز فضای سبز حدود سه ماه طول کشید. در نتیجه این روش ساخت و ساز نوآورانه، هزینه کار بیش از 50٪ در مقایسه با ساختمان های معمولی با اندازه های مشابه کاهش یافت و میزان تلفات در محل به حداقل رسید. کمک به کاهش کلی اثر محیط زیست پروژه نیس قابل توجه بوده است.
مجتمع اداری در اطراف کافه محصور در سایه درخت قرار دارد.این مجتمع،شامل یک سالن مشارکت، گالری برای نمایشگاه ها و رویدادها، کارگاه های آموزشی، فضای قابل انعطاف برای طوفان مغزی تیم، کار طراحی و اتاق های خصوصی برای کار آرام است. یک سری از مراحل در طول پروژه، نور طبیعی روز را به فضا می بخشد و در عین حال به ساکنین اجازه می دهد که ارتباط خود را با محیط بیرونی حفظ کنند. طرح ساختمان به منظور تسهیل در ترکیب تعاملات خلاق، کارهای کاملا بازتابی و جلسات رسمی طراحی شده است.
به عنوان بخشی از ابتکار گسترده تر ما برای شرکت در پروژه های پیشرفته تر و نوآورانه، ما از یک سیستم روکش فوق العاده عایق ساخته شده با استفاده از تکنیک های تولید کامپیوتری استفاده کردیم تا هندسه منحصر به فرد و پیچیده ای از پوشش ساختمان ایجاد شود.
مطلب مرتبط: نگاهی به معماری و دکوراسیون داخلی ستاد یونیلِوِر در اندونزی
بن پیر،عضو شرکت طراحی Killa،و معمار طرح جامع و طراحی پوشش ساختمان می گوید:" طراحی دکوراسیون داخلی مدرن دفتر ، تغییری از شکل سنتی محیط های کار را هدایت کرده و بدین ترتیب راه را برای تحریک نوآوری و ارتباط درون تیم ها مؤثر می سازد."
دفتر کار آینده،منحصر به فرد در طراحی و مدولاریته خود، به عنوان اولین طرح اصلی و نمونه ای از ساختار کنترل کامپیوتری در ساختمان سازی مورد تقدیر قرار میگیرد.
این پروژه پیشرو در موزه آینده است (همچنین توسط Killa Design طراحی شده است) این بخشی از استراتژی دستور جلسه دبی است که توسط امارات متحده عربی برای تبدیل شدن به یک محفظه رشد عمده نوآوری و فناوری آینده در جهان آغاز شده است.
معمار: شرکت Switchup
مکان: تل آویو
مساحت: 1620 مترمربع
سال انجام پروژه: 2022
"آرت لیست" یک شرکت فناوری است که با ارائه یک مجوز بی نظیر به تولید کنندگان محتوا روشی کارآمد برای مدیریت خدمات اشتراک ارائه می دهد. "آرت لیست" یک استارت آپ پرمشغله با مشتریان بزرگ است، بنابراین برای شرکت طراحی دکوراسیون داخلی این پروژه مهم بود که دفتری ایجاد کند که کار، کارایی و همکاری را در اولویت قرار دهد و در عین حال خلاقیت را جشن بگیرد.
فضای دکوراسیون اداری "آرت لیست" از نظر طراحی مدرن است و از مینیمالیسمِ اسکاندیناوی وام گرفته است تا محیطی تمیز و بدون حواس پرتی برای کارمندان ایجاد کند.
در حالی که دفتر "آرت لیست" اساساً یک محیط تمیز و متمرکز بر کار است که مملو از ایستگاههای کاری و فضاهای مشارکتی است، گوشه هایی برای کارمندان وجود دارد که میتوانند در آنجا از فشار کار خارج شوند و استراحت کنند. یکی از این فضاهای کوچک، این سالن در طبقه بالایی است، با تیرهای چوبی با رنگ بژ گرم و کفپوش چوبی طبیعی. این گوشه اتاق زیر شیروانی تمیز و با نور ملایم حس ذِن را القا می کند.
طراحی دکوراسیون داخلی تمامی فضاهای کاری در محیط اداری "آرت لیست" باز و مطبوع است. در حالی که بیشتر فضا به طور موثر برای ایستگاه های کاری استفاده می شود، ایجاد حس کار گروهی در هر منطقه مهم است. این دکوراسیون اداری با فضای کاریِ باز دارای میزهایی در پایین و در طبقه بالایی است، با حداقل خطوط جداکننده در میان، برای ایجاد حس کار اشتراکی حتی زمانی که کارمندان در طبقات مختلف هستند.
در قسمت آشپزخانه و استراحت، صندلیهای عمومی به سبک کافه تریا با سقفهای بلند ساختمان و شاخ و برگ سبز گیاهان همراه شده است. یخچالهای دوتایی، یک جزیره/بار بلند و چراغهای کم ارتفاع، فضایی دنج را علیرغم ارتفاع بلند سقف ایجاد میکنند. رنگهای تمیز و گرم بژ و رنگهای چوبی با دیوار آجری رنگآمیزی شده به سبک روستیک همراه شدهاند تا به فضا انسجامی دلنشین بدهد.
در مجاورت آشپزخانه یک سن و آلات موسیقی راه اندازی شده است که آماده و منتظر میکروفون های باز اداری، جلسات ناهار، و کنسرت های مهمانی تعطیلات است. فضاهای ارائه، مدولار و باز هستند و همکاری به عنوان یک اصل کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته شده. صندلیها دارای سبک یکسانی هستند، اما دارای رنگهای هم خانواده کرم، برنزه و سفید هستند تا قسمتهای مختلف دفتر را به رنگهای خنثی نقاشی کنند.
مطلب مرتبط: دفتر فروش زرد رنگ پیش ساخته در سایت پروژه ساختمانی
تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت
کپی از مطالب تنها با درج لینک سایت شاه توت مجاز میباشد.
Architects:CHA:COL
Location: Downtown, Los Angeles, CA, United States
Design Team: Apurva Pande, Chinmaya Misra, Claudia Barbazza, Ruy Berumen
Area : 1500 ft2
Project Year : 2016
Photographs:Edward Duarte
Manufacturers:Armstrong, Porcelanosa Grupo
Design Principals:Apurva Pande, Chinmaya Misra
Designers: Claudia Barbazza, Ruy Berumen
بلوک نویسنده، یک اتاق زیر شیروانی برای کار و زندگی به مساحت 1500 فوت مربع است که به عنوان یک گوشه ی خلاقانه در یک ساختمان انبار تاریخی بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی شده است. این مکان توسط یک زوج خریداری شد، یکی نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و دیگری طراح بازی. در ابتدا این واحد به عنوان محل سکونت اصلی آن ها در نظر گرفته نشده بود و آن ها به تمرین معماری CHA:COL (معماری مبتنی بر سبک لس آنجلسی) به عنوان گشت و گذار فشرده شهری نزدیک شدند.کار آن ها در این گشت و گذار شامل نوشتن، ترسیم، موسیقی و طراحی بازی بود. آن ها همچنین به مکانی برای استراحت بین گشت های نامحدود و سفرها نیاز داشتند. این اتاق،که در منطقه کار-زندگی در مرکز شهر لس آنجلس واقع شده به طور خاص برای این نوع استفاده دو گانه توسط هنرمندان طراحی دکوراسیون داخلی شده است.
بنابراین تمرکز طراحی ما بر ایجاد یک محیط هنری جمع و جور اما سیال است،تا کاربران را با تولید خلاقانه، در راحتی و آسایش قرار دهد. با تفسیر و تعبیر نشانه ها از نوشته های آن ها و فضای بازی و دورنمای محیط فانتزی، الهامی از هندسه های مانند Escher، از بازی دره تاریخی،ترسیم کردیم.
این بازی در توانایی خود برای تبدیل اشکال و خطوط دو بعدی به محیط سه بعدی،که یک بازیکن در آن زندگی میکند منحصر به فرد است. شبیه به روشی که Ida، از طریق صفحات مقابل و دیوارهای زاویه دار،جابجا می شود،ما نیز مشتریان را از طریق یک منطقه خلاق مرکزی(منطقه سرگرمی زاویه دار در یک طرف و ایستگاه نویسندگان خاموش در طرف دیگر)به سمت اتاق نشیمن ( با نوارهای فرش تزیینی خارج از قطعه کارخانه های سفارشی و دیوارهایی مانند یک تزئین گرافیکی جسورانه) حرکت می دادیم.
بنابراین،طرح پیشنهادی ما برای دکوراسیون داخلی این فضا براساس فرضیه انتقال و ارتباط سیال میانِ ترسیمی و فضایی، صورت می گیرد. ما چندین تکرار از هندسه تک هسته ای را برای کمک به هر فعالیت بدون تعطیل کردن امکانات دیگر، مطالعه کرده ایم. ما اسم این راه حل را "بلوک نویسنده" گذاشتیم. زیرا یک عنصر مرکزی به عنوان یک فاصله ی فضایی، محصولی زحمت کش و قطعه ای از مبلمان، عمل می کند. میز تحریر در یک سو، یک قفسه در سوی دیگر و اتاق استراحت در جایی دیگر. طرح روی دیوار و کف سازی، به صورت فضایی و گرافیکی،مفهوم بکارگیری دو بعدی\سه بعدی را گسترش می دهد. همه زمینه های طراحی دکوراسیون داخلی ، از بلوک نویسنده ناشی می شود. از مشتریانی که پس از گفت و گو با آنها شنیدم که دوست دارند با استفاده از فضای گسترده ای با طراحی، نوشتن و کارهای موسیقی خود دست و پنجه نرم کنند و از آنجا برای همکاری بین تورها و مسافرت های بیشتر اوقاتشان استفاده کنند، بسیار خوشحال و خرسند شدم.
مطلب مرتبط: تحلیل دکوراسیون داخلی یک گالری با نمای سفالی نورانی
مطلب مرتبط: طراحی داخلی اداری جذاب شرکت بوم سفید
تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت
استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.
تحلیل دکوراسیون داخلی یک گالری با نمای سفالی نورانی
یک گالری با دکوراسیون داخلی با ساختار جدید و شوروم نورپردازی که در منطقهی "دانگ دِ هانوی" واقع شده، از یک نمای سفالین سوراخدار استفاده مینماید تا اثری ساده اما برجسته بر چشمانداز اطراف بگذارد.
گالری در طبقهی فوقانی واقع شده که در مجاورت درخت بزرگ همسایه قرار دارد در حالی که نورگیرهای درزدار سقفی، باغچهی بام را در معرض نمایش قرار میدهند. این فضایی برای معماران و طراحان داخلی حرفه ای فراهم مینماید تا با یکدیگر تعامل داشته باشند.
بازدید کنندگان پس از ورود به ساختمان یک فضای خالی بزرگ را در مقابل خود مشاهده مینمایند. طراحی دکوراسیون داخلی شوروم به دقت در اطراف این فضای خالی طراحی شده تا به ملاقات کنندگان اجازه دهد که با نگاهی کوتاه محصول مورد نمایش را از پلکان مرکزی نیز ببینند.
بلوکهای سفالین پیش از تهویهی مطبوع به صورت سنتی در ویتنام استفاده میشدند. این بلوکها که برای اقلیمهای استوایی طراحی شدهاند اجازهی تهویهی غیرفعال و فراهم نمودن سایه نسبت به آفتاب سوزان را فراهم مینمودند. بلوکها هردو عملیاتی بوده و هزینهی کمی به مقدار0.42 پوند برای هریک و در مجموع مقدار 2350 پوند برای 5625 بلوک مورد استفاده میباشند. به علاوه سیستم تعمیراتی سفارشی برای مونتاژ سریع و ساده موجود میباشد.
سایت فعلی چالشهای طراحی جالبی از جمله سایت درون شهری کوچک معمولی در 72 مترمربع با چشمانداز خیابانی شلوغ و دارای درختانی در اطراف آن را ارائه میدهد. شاخ و برگ درختان بر سایت سایه میاندازد و تشخیص دادن ساختمان از جادهی اصلی را برای عابران پیاده مشکل مینماید. با این وجود این سناریو یک فرصت منحصربفرد برای درنظرگیری درختان موجود و منحرف شدن از بافت فراهم مینماید در حالی که فضای قابل استفاده را به حداکثر میرساند.
این ساختمان یک پشت پردهی لطیف برای درختان که همیشه در حال تغییر هستند فراهم مینماید. در طی روز سایههایی بر نمای تمیز میافتند که به آن زندگی میدهند. در غروب ساختمان از داخل روشن میگردد که مانند فانوسی در شهر میدرخشد.
تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی شاه توت
استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.
Architects: Aedas
Location: Jakarta, Indonesia
Project Director: Kevin Jose
Project Design Director (Architecture): Steven Thor
Project Design Director (Interior): Steven Shaw
Interior Designer: Aedas Interiors
Graphic and Signage Designer: Aedas
Area: 50477.0 m2
Project Year: 2017
Manufacturers: Artemide, Interface, Steelcase, Sto, Teknion, Milliken
ستاد یونیلور در جاکارتا که طراحی معماری و دکوراسیون داخلی آن توسط ایداس انجام شده، در 21 ژوئن 2017 افتتاح شد. این مرکز در پارک دفاتر سبز BSD قرار دارد؛ اولین محلهی اداری سبز که طرح آن از ایداس بوده است. دفتر جدید یونیلور در اندونزی، تمامی کارمندان 4 دفتر مختلف این شرکت را زیر یک سقف آورده است. شرکت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ایداس در بردارندهی اهداف جهانی شرکت، ارزشها و میراث اروپایی آن در چهارچوب اندونزیایی است.
ساختمان جدید به نوعی طراحی شده تا از روحیهی همکاری، ارتباط، تعامل و چابکی پشتیبانی کند. این ساختمان با ایده گرفتن از ساختار روستاهای سنتی اندونزی، دارای یک میدان، جادههای اصلی و خیابانهایی برای ایجاد حس حضور در یک جامعه است. این طرح با تمرکز بر فعالیتهای گروهی و انفرادی در مناطق تعیین شده، در عین ایجاد حس همکاری، حریم شخصی را هم حفظ میکند.
چهار طبقهی بالایی را دفاتری تشکیل میدهد که دارای فضایی برای استراحت هستند؛ در حالی که طبقهی همکف مختص به امکانات عمومی مشترک است. در اطراف بخش میانی پر نور که نقش فضایی بزرگ برای برگزاری مراسم و رویدادها را هم بازی میکند، امکانات عمومی از جمله مسجد، فضای ناهارخوری کارکنان، مرکز مراقبت روزانه، مرکز تناسب اندام، سالن زیبایی و سالن چند منظوره قرار دارد.
همه فضاهای عمومی با یکدیگر ارتباط دارند تا حس تعامل و قبول تنوع را ایجاد کنند. پارچه های باتیک اندونزیایی، چوب ساج بازیافت شده، مبلمان و تصاویر اندونزی که در سراسر دکوراسیون داخلی دفتر مرکزی استفاده می شود، حس مکانیت را ایجاد می کنند.
سیستم دیوارهای پردهای ساختمان ، ورود نور خورشید را به حداکثر میرساند. نمای ساختمان با تیغههای لوور آلومینیومی خاکستری با عمق متفاوت پوشیده شده تا ایجاد سایه کرده و گرما را کاهش دهد. به منظور ارائه بهترین دسترسی به نور طبیعی و مناظر برای همه کارکنان، هیچ دفتر بستهای وجود ندارد. اتاقهای بستهی جلسات در اطراف مرکز قرار می گیرد.
کنگرههای موجود در نمای ساختمان مناطقی سبز در داخل و خارج ساختمان (دوست دار محیط زیست) ایجاد میکند. هر یک از چهار ضلع ساختمان با میدانهای ایتالیایی (پیزا) به یکدیگر متصل می شوند که در نقاط تقسیم یافتهی ساختمان قرار دارد. همچنین فضاهایی با مناظر باز در خارج از ساختمان و پشت بام برای کارکنان و مهمانان وجود دارد تا از آن لذت ببرند.
این ساختمان، ستادی منحصر به فرد و اندونزیایی است که سه عنصر کلیدی از فرهنگ اندونزی را در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی خود جای داده: جامعه، تنوع و طبیعت.
نگاهی به معماری و دکوراسیون داخلی ستاد یونیلور در اندونزی
تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت
استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.